Na jego twarzy zagościł uśmiech, choć w głosie słychać było smutek.
- Lata zajęło mi pojęcie jego słów.
Westchnoł.
- Zrozumiałem je dziś gdy usłyszałem, jak ta młoda elfka śpiewa "Pieśń Słońca", to takie proste
Mówił wpatrzony w tłumek dzieci radośnie tańczoących na bosaka przed fontanną.
Trudno jest mówić o Magii Prawdziwych Bardów, ale cóż czasami trzeba ... :P
Bardowie podobnie jak magowie korzystają z pewnego zasobu zaklęć - pieśni .
Ich efekt i działanie jest bardzo zróżnicowane, zależne od umiejętności wiedzy a czasem także szczęścia danego barda.
W Grimoire Magnis czyli Wielkiej Księdze Magicznej Starego Świata
spotykamy się z rozdziałem Ars Carmina w wolnym tłumaczeniu Pieśni Czarodziejskie.
Nie jest to może dzieło do końca znane czy oficjalne, ale z całą pewnością niezwykle interesujące. Pozwole sobie przytoczyć kilka zdań z tego jakże interesującego opracowania, dodając także kilka słów od siebie. Jeśli zechcecie poznać więcej tajemnic Magii Starego Świata odsyłam was na www.drachenfels.pl , znajdziecie tam Grimoire Magnis w całości.
Zaś pieśni z "*" których nie znajdziecie w Wielkiej Księdze Magicznej Starego Świata należą do opracowań Korwina z Alanas, mistrza bardów, który na łamach tego bloga zgodził się podzielić swoją wiedzą.
Ich efekt i działanie jest bardzo zróżnicowane, zależne od umiejętności wiedzy a czasem także szczęścia danego barda.
W Grimoire Magnis czyli Wielkiej Księdze Magicznej Starego Świata
spotykamy się z rozdziałem Ars Carmina w wolnym tłumaczeniu Pieśni Czarodziejskie.
Nie jest to może dzieło do końca znane czy oficjalne, ale z całą pewnością niezwykle interesujące. Pozwole sobie przytoczyć kilka zdań z tego jakże interesującego opracowania, dodając także kilka słów od siebie. Jeśli zechcecie poznać więcej tajemnic Magii Starego Świata odsyłam was na www.drachenfels.pl , znajdziecie tam Grimoire Magnis w całości.
Zaś pieśni z "*" których nie znajdziecie w Wielkiej Księdze Magicznej Starego Świata należą do opracowań Korwina z Alanas, mistrza bardów, który na łamach tego bloga zgodził się podzielić swoją wiedzą.
Bardzi nie korzystają z PM ( Punktów Magii) tak charakterystycznych dla magów, jednak nie można całkowicie odebrać im powiązania z wiatrami magii, nie można także ograniczyć ich do jednego konkretnego wiatru. Nie ma jednak wątpliwości, że wielu bardów było by wybitnymi adeptami szkół magii. Pewnych naturalnych predyspozycji nie da się ukryć. Jednak ci rozśpiewani tułacze żadko kiedy znajdują czas i chęci by zgłębiać tajemnice magii. Łatwiej jest zostać ulicznym śpiewakiem niż uczniem porządnej Gildii magów. Nie mniej jednak tak jak magowie młodzi bardzi także potrzebują swojego nauczyciela, człowieka lub elfa który wprowadzi ich w tajniki czarodziejskich pieśni. Zdarzają się oczywiście przypadki tak zwanych samouczków, choć łatwiej znaleźć igłę w stoku siana niż barda magicznego samouka.
Arcanum
Primum
Pierwszego
wtajemniczenia:
Kołysanka - niezwykle przydatne i każdy szanujący się bard powinien ją znać.
Poziom: 1
Czas śpiewania: 5 rund (50s)
Czas trwania: 3 godziny
Działa na
najwyżej 3 osoby jednocześnie. Zasypiają one bardzo głęboko,
choć można je zbudzić normalnymi metodami.
Kontrolowanie
osoby
Poziom: 1
Czas śpiewania: 3 rundy (30s)
Czas trwania: 5 tur (5 min)
Pozwala przejąć
całkowitą kontrolę nad jedną osobą. Będzie ona bezwzględnie
wypełniać polecenia barda. Po zakończeniu działania pieśni ta
osoba nie zdaje sobie sprawy, że była kontrolowan
Zauroczenie
Poziom: 1
Czas śpiewania: 1 runda (10s)
Czas trwania: specjalny
Działa na jedną
osobę, świeżo poznaną przez barda. Odnosi się ona do niego
bardzo przychylnie. Jeśli test CP został wykonany z zapasem 20 lub
więcej punktów, zauroczenie jest stałe. W innym wypadku znika, gdy
bard zrobi coś, co zauroczona osoba uważa za jednoznacznie złe
Piosenka szczurołapa
Poziom: 1
Czas śpiewania: 4 rundy
Czas trwania: 4 minuty
Piosenka pozwala zgromadzić wszystkie
szkodniki (gryzonie, ale też owady, np. pchły i wszy) znajdujące
się w odległości nie przekraczającej połowy zasięgu głosu
barda, i pokierować ich ruchem dopóki trwa pieśń. Dopóki pieśń
działa, będą one całkowicie posłuszne bardowi.
* Pieśń
Słonecznego Blasku
Poziom: 1
Czas śpiewania lub grania : 1runda
Czas trwania: około k6 rund
Działa na jedną
istotę lub grupę w danym pomieszczeniu lub odrąbie obszarowy
ustalonym przez MG , wykorzystując CP lub SW barda wpływa na
psychikę danej istoty, która ulega oślepianiu iluzorycznym
światłem. Oślepieni trwa K6 rund, w czasie działaniem pieśni
dana istota jest pozbawiona zmysłu wzroku. Istoty czułe na światło
otrzymują k6 obrażeń. Z pod działania pieśni można wyzwolić
się po czasie ½ jej działania testem, na połowę swojej SW.
Arcanum Secundum
Wtórego wtajemniczenia
Pieśń
bitewna
Poziom: 2
Czas śpiewania: 4 rundy (40s)
Czas trwania: 10 tur (10 min)
Działa na jedną
grupę, dodając +10 do WW i testów strachu. Zwykle stosuje się ją
w bitwach, tuż przed pierwszym starciem.
Pieśń
miłosna
Poziom: 2
Czas śpiewania: 5 tur (5 min.) lub
dłużej
Czas trwania: 3 dni
Silniejsza wersja
zauroczenia. Jeśli jednak bard nie urazi danej osoby, co więcej,
będzie aktywnie zabiegał o jej względy, może się to przerodzić
w prawdziwe uczucie. Pamiętajcie jednak, by nie igrać z
uczuciami...
Przyśpieszenie
wegetacji - to takie elfickie...eh
Poziom 2
Czas śpiewania: 2 tury (2 min.)
Czas trwania: stały
Pieśń pobudza
wszystkie rośliny w zasięgu do szybkiego wzrostu (chyba, że
decyduje się on ograniczyć działanie do jednej rośliny). Kwiaty
kwitną, drzewa zielenią się i wydają owoce, niezależnie od pory
roku. Kiedy bard przestanie śpiewać, siły natury biorą się do
roboty (i kwiecie wraz z owocami bardzo szybko zniknie w środku
zimy).
Wywołanie
strachu - niezwykle efektowne, szczególnie, gdy bada zbirów ucieka przed facetem w rajtuzach ...
Poziom: 2
Czas śpiewania: 1 tura (1 min.)
Czas trwania: 2 tury (2 min.)
Wywołuje strach
we wszystkich słuchaczach (chyba, że bard zadecyduje inaczej).
Zwykle oznacza to ucieczkę z pola walki, ale, za zgodą MG, bard
może zmusić przerażonych przeciwników do innych działań.
*Pieśń Przewodnika
Poziom: 2
Czas śpiewania lub grania : 1 runda (10s)by zacząć
Czas trwania: specjalny, tak długo jak bard pragnie kontrolować grupę
Działa na grupę K10 istot, wykorzystując CP lub
SW barda kontroluje zachowanie istot, może nakazać im proste czynność.
Poszczególne Istoty w zależności od swojej inteligencji mogą wykonać rzut
obrony na SW jednak jest on zależny od wcześniejszego testu barda, stopień
trudności określa MG, czy bardziej inteligentne istoty tym łatwiejszy test.
Pojedynczy barda może wykonywać daną pieśń k4
godzin każda następna godzina kosztuje go Test WT, niezależnie od niego jednak
po K 12 godzinach bard za przedłużenie pieśni zaczyna płacić Punktami Życia.
* Pieśń
Słońca
Poziom: 2
Czas śpiewania lub grania : 10
runda
Czas trwania: nieistotny,około k6
godzin
Działa na jedną
istotę lub grupę, wykorzystując CP lub SW barda wpływa na
psychikę danej istoty, wprowadzając ją w pozytywny, przyjemny
stan. Wzbudza pozytywne skojarzenia.
Pieśń może
wpłynąć na ocenę osoby barda, przez daną istotę, która
patrzy na niego przychylniejszym okiem. +10 do OGŁ i CP dla
śpiewającego.
Przy użyciu tej
pieśni bard może usunąć PO( Punkty Obłędu) danej istoty lecz,
nie jest wstanie uleczyć danej choroby psychicznej, może jednak
osłabić symptomy, czy też uspokoić objawy. Bard wykonuje test SW
o trudności ustalony prze z MG, w zależności o ciężkości
choroby psychicznej. Następnie istota wykonuje test SW, który
musi się jej nie powieść by mogło nastąpić uleczanie Punktów
Obłędu. Pojedyncza pieśń leczy k3 Punkty Obłędu.
Bard może wykonywać daną pieśń
dla danej istoty 3 razy dziennie, po przekroczeniu tego limitu, barda
poważnie może rozboleć głowa.
Arcanum tertium
Trzeciego wtajemniczenia
Panowanie
nad zwierzętami
Poziom: 3
Czas śpiewania: 4 tury
Czas trwania: 10 tur
Pozwala panować
nad zwierzętami w zasięgu wzroku. Bard może zmusić zwierzęta do
wykonywania prostych poleceń, w tym do walki.
Strefa ochrony - jaka szkoda że mój bard nie znał tej pieśni gdy rozszarpywały go wampiry ...
Poziom: 3
Czas śpiewania: 3 tury
Czas trwania: 5 tur
Tworzy strefę
ochronną o średnicy 5m, do której nie mogą wchodzić istoty złe
i chaotyczne, demony i ożywieńcy. Zmuszeni (np. magią) muszą
wykonać test magii, wchodząc do strefy. Nieudany oznacza, że tracą
1 Żyw. Każda taka istota, która znajduje się wewnątrz strefy,
odnosi w każdej tercji obrażenia równe 2 Żyw.
Uzdrawianie
Poziom 3
Czas śpiewania: 10 tur
Czas działania: nieistotny, lub 6
godzin
Pieśń działa na
jedną, chorą istotę. Bard używa niemodyfikowanej CP (bez
podwajania). Jeśli test się powiedzie, osoba do której skierowana
była pieśń może wykonać test choroby (+10). Jeśli będzie on
udany, choroba (nawet magiczna, lub nieuleczalna) zostaje
przezwyciężona, i rozpoczyna się normalny powrót do zdrowia.
Uwaga: pieśń nie wpływa na trucizny, ani na rany. Nie można nią
leczyć chorób psychicznych (choć jej wersja, po udanym teście
podwojonej CP uwalnia słuchaczy od dolegliwości psychicznych na 6
godzin).
*Pieśń Przewodnia
Poziom: 3
Czas śpiewania lub grania : 1 runda (10s)by zacząć
Czas trwania: specjalny, tak długo jak bard pragnie kontrolować grupę
Działa na grupę K 100 istot, wykorzystując CP
lub SW barda kontroluje zachowanie istot, może nakazać im proste czynność. Bard
może wpływać na emocje grupy po przez odpowiednie formowanie słów lub
melodii. Poszczególne Istoty w
zależności od swojej inteligencji mogą wykonać rzut obrony na SW jednak jest on
zależny od wcześniejszego testu barda, stopień trudności określa MG, czy
bardziej inteligentne istoty tym łatwiejszy test.
Pojedynczy barda może wykonywać daną pieśń k4
godzin każda następna godzina kosztuje go Test WT, niezależnie od niego jednak
po K 12 godzinach bard za przedłużenie pieśni zaczyna płacić Punktami Życia.
* Pieśń
Słoneczna
Poziom: 3
Czas śpiewania lub grania : 10
runda
Czas trwania: nieistotny, około k6
godzin
Działa na jedną
istotę, wykorzystując CP lub SW barda wpływa na psychikę danej
istoty, wprowadzając ją w pozytywny, przyjemny stan. Wzbudza
pozytywne skojarzenia.
Pieśń może
wpłynąć na ocenę osoby barda, przez daną istotę, która
patrzy na niego przychylniejszym okiem. +10 do OGŁ i CP dla
śpiewającego.
Przy użyciu tej
pieśni może leczyć psychikę danej pojedynczej istoty. Bard
wykonuje test SW o trudności ustalony prze z MG, w zależności o
ciężkości choroby psychicznej. Następnie istota wykonuje test ½
SW, który musi się jej nie powieść by mogło nastąpić
uleczanie Punktów Obłędu. Pojedyncza pieśń leczy k6 Punkty
Obłędu, może leczyć choroby psychiczne.
Bard może wykonywać daną pieśń
dla danej istoty 3 razy dziennie, po przekroczeniu tego limitu w
najlepszej wersji zarówno bard jaki chory będą przez kilka
godzin cierpieć na ból głowy, w najgorszej, choroba
psychiczna chorego może się pogłębić.
*Arcanum Magisterium*
Wtajemniczenia Mistrzowskiego
* Mistrzowska Pieśń Przewodnia
Poziom: mistrzowski
Czas śpiewania lub grania : 1 runda (10s)by zacząć
Czas trwania: specjalny, tak długo jak bard pragnie kontrolować grupę
Poziom: mistrzowski
Czas śpiewania lub grania : 1 runda (10s)by zacząć
Czas trwania: specjalny, tak długo jak bard pragnie kontrolować grupę
Działa na grupę do 1000 istot, wykorzystując CP
lub SW barda kontroluje zachowanie istot, może nakazać im proste czynność. Stopień
trudności testy dla barda określa MG w zależności od ilości grupy i odległości
w której słyszany jest bard. Bard może
wpływać na emocje grupy po przez odpowiednie formowanie słów lub melodii. Poszczególne Istoty w zależności od swojej
inteligencji mogą wykonać rzut obrony na SW jednak jest on zależny od
wcześniejszego testu barda, jego poziomu
i stopień trudności określa MG, czy
bardziej inteligentne istoty tym łatwiejszy test. MG może wykonać pojedynczy
test dla całej grupy. Muzyka to wibracje i energia przenoszona w przestrzeni,
poziom mistrzowski pozwala opanować grupę nawet jeśli nie wszystkie istoty są w
zasięgu głosu barda.
Pojedynczy barda może wykonywać daną pieśń k10
godzin każda następna godzina kosztuje go Test WT, niezależnie od niego jednak
po 2 x K 20 godzinach bard za przedłużenie pieśni zaczyna płacić Punktami
Życia.
*Mistrzowska
Pieśń Słoneczna
Poziom: mistrzowski
Czas śpiewania lub grania : 10
runda
Czas trwania: nieistotny, około k6
godzin
Działa na grupę
istotę, wykorzystując CP lub SW barda wpływa na psychikę danej
grupy, wprowadzając ją w pozytywny, przyjemny stan. Wzbudza
pozytywne skojarzenia.
Pieśń może
wpłynąć na ocenę osoby barda, przez daną grupę, która
patrzy na niego przychylniejszym okiem.
Przy użyciu tej
pieśni może leczyć psychikę istoty lub grupy do k 100 istot lub
pomóc jej wyzwolić się z innego zaklęcia mającego na celu
wpływ psychiczny. Bard wykonuje test SW o trudności ustalony prze z
MG, w zależności o ciężkości zaburzeń psychicznej, może
zwiększyć swoje szanse przedłużając śpiew ponad 6rund , o ile w
tym czasie nic go nie zabije. Jednak pieśni nie można wykonywać
dłużej niż 10 rund. Jeżeli test barda jest udany , grupa nie musi
wykonywać testu na SW, automatycznie został uleczona lub wyzwolona
spod działania innego wpływu psychicznego. Pojedyncza pieśń leczy
k10 Punkty Obłędu każdej istoty w grupie.
Bard może wykonywać daną pieśń do
3 razy dziennie, po przekroczeniu limitu czasowego lu ilościowego,
bard ma 50% szans na zdobycie k6 PO
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz