Bard Magia I Pięśń

-Mój mistrz zawsze powtarzał " Staniesz się prawdziwym bardem, gdy nauczysz jak w melodie zmienić tchnienie wiatru i dotyk słonecznych promieni o poranku." Zabawne.
      Na jego twarzy zagościł uśmiech, choć w głosie słychać było smutek.
- Lata zajęło mi pojęcie jego słów.
      Westchnoł.
 - Zrozumiałem je dziś gdy usłyszałem, jak ta młoda elfka śpiewa "Pieśń Słońca", to takie proste 
      Mówił wpatrzony w tłumek dzieci radośnie tańczoących na bosaka przed fontanną.



Trudno jest mówić o Magii Prawdziwych Bardów, ale cóż czasami trzeba ... :P

Bardowie podobnie jak magowie korzystają z pewnego zasobu zaklęć - pieśni .

Ich efekt i działanie jest bardzo zróżnicowane, zależne od umiejętności wiedzy a czasem także szczęścia danego barda.
W Grimoire Magnis czyli Wielkiej Księdze Magicznej Starego Świata
spotykamy się z rozdziałem Ars Carmina w wolnym tłumaczeniu Pieśni Czarodziejskie.

Nie jest to może dzieło do końca znane czy oficjalne, ale z całą pewnością niezwykle interesujące. Pozwole sobie przytoczyć kilka zdań z tego jakże interesującego opracowania, dodając także kilka słów od siebie. Jeśli zechcecie poznać więcej tajemnic Magii Starego Świata odsyłam was na www.drachenfels.pl , znajdziecie tam Grimoire Magnis w całości.

Zaś pieśni z "*" których nie znajdziecie w Wielkiej Księdze Magicznej Starego Świata  należą do opracowań Korwina z Alanas, mistrza bardów, który na łamach tego bloga zgodził się podzielić swoją wiedzą.



Bardzi nie korzystają z PM ( Punktów Magii) tak charakterystycznych dla magów, jednak nie można całkowicie odebrać im powiązania z wiatrami magii, nie można także ograniczyć ich do jednego konkretnego wiatru. Nie ma jednak wątpliwości, że wielu bardów było by wybitnymi adeptami szkół magii. Pewnych naturalnych predyspozycji nie da się ukryć. Jednak ci rozśpiewani tułacze żadko kiedy znajdują czas i chęci by zgłębiać tajemnice magii. Łatwiej jest zostać ulicznym śpiewakiem niż uczniem porządnej Gildii magów. Nie mniej jednak tak jak magowie młodzi bardzi także potrzebują swojego nauczyciela, człowieka lub elfa który wprowadzi ich w tajniki czarodziejskich pieśni. Zdarzają się oczywiście przypadki tak zwanych samouczków, choć łatwiej znaleźć igłę w stoku siana niż barda magicznego samouka.


Arcanum Primum
Pierwszego wtajemniczenia:

Kołysanka - niezwykle przydatne i każdy szanujący się bard powinien ją znać.
Poziom: 1
Czas śpiewania: 5 rund (50s)
Czas trwania: 3 godziny
Działa na najwyżej 3 osoby jednocześnie. Zasypiają one bardzo głęboko, choć można je zbudzić normalnymi metodami.


Kontrolowanie osoby
Poziom: 1
Czas śpiewania: 3 rundy (30s)
Czas trwania: 5 tur (5 min)
Pozwala przejąć całkowitą kontrolę nad jedną osobą. Będzie ona bezwzględnie wypełniać polecenia barda. Po zakończeniu działania pieśni ta osoba nie zdaje sobie sprawy, że była kontrolowan

 
Zauroczenie
Poziom: 1
Czas śpiewania: 1 runda (10s)
Czas trwania: specjalny
Działa na jedną osobę, świeżo poznaną przez barda. Odnosi się ona do niego bardzo przychylnie. Jeśli test CP został wykonany z zapasem 20 lub więcej punktów, zauroczenie jest stałe. W innym wypadku znika, gdy bard zrobi coś, co zauroczona osoba uważa za jednoznacznie złe

Piosenka szczurołapa

Poziom: 1
Czas śpiewania: 4 rundy
Czas trwania: 4 minuty
Piosenka pozwala zgromadzić wszystkie szkodniki (gryzonie, ale też owady, np. pchły i wszy) znajdujące się w odległości nie przekraczającej połowy zasięgu głosu barda, i pokierować ich ruchem dopóki trwa pieśń. Dopóki pieśń działa, będą one całkowicie posłuszne bardowi.


 * Pieśń Słonecznego Blasku
Poziom: 1
Czas śpiewania lub grania : 1runda
Czas trwania: około k6 rund
Działa na jedną istotę lub grupę w danym pomieszczeniu lub odrąbie obszarowy ustalonym przez MG , wykorzystując CP lub SW barda wpływa na psychikę danej istoty, która ulega oślepianiu iluzorycznym światłem. Oślepieni trwa K6 rund, w czasie działaniem pieśni dana istota jest pozbawiona zmysłu wzroku. Istoty czułe na światło otrzymują k6 obrażeń. Z pod działania pieśni można wyzwolić się po czasie ½ jej działania testem, na połowę swojej SW.


Arcanum Secundum
Wtórego wtajemniczenia
Pieśń bitewna
Poziom: 2
Czas śpiewania: 4 rundy (40s)
Czas trwania: 10 tur (10 min)
Działa na jedną grupę, dodając +10 do WW i testów strachu. Zwykle stosuje się ją w bitwach, tuż przed pierwszym starciem.

Pieśń miłosna
Poziom: 2
Czas śpiewania: 5 tur (5 min.) lub dłużej
Czas trwania: 3 dni
Silniejsza wersja zauroczenia. Jeśli jednak bard nie urazi danej osoby, co więcej, będzie aktywnie zabiegał o jej względy, może się to przerodzić w prawdziwe uczucie. Pamiętajcie jednak, by nie igrać z uczuciami...

Przyśpieszenie wegetacji - to takie elfickie...eh
Poziom 2
Czas śpiewania: 2 tury (2 min.)
Czas trwania: stały
Pieśń pobudza wszystkie rośliny w zasięgu do szybkiego wzrostu (chyba, że decyduje się on ograniczyć działanie do jednej rośliny). Kwiaty kwitną, drzewa zielenią się i wydają owoce, niezależnie od pory roku. Kiedy bard przestanie śpiewać, siły natury biorą się do roboty (i kwiecie wraz z owocami bardzo szybko zniknie w środku zimy).

Wywołanie strachu - niezwykle efektowne, szczególnie, gdy bada zbirów ucieka przed facetem w rajtuzach ...
Poziom: 2
Czas śpiewania: 1 tura (1 min.)
Czas trwania: 2 tury (2 min.)
Wywołuje strach we wszystkich słuchaczach (chyba, że bard zadecyduje inaczej). Zwykle oznacza to ucieczkę z pola walki, ale, za zgodą MG, bard może zmusić przerażonych przeciwników do innych działań.


*Pieśń Przewodnika
Poziom: 2
Czas śpiewania lub grania : 1 runda (10s)by zacząć
Czas trwania: specjalny, tak długo jak bard pragnie kontrolować grupę

Działa na grupę K10 istot, wykorzystując CP lub SW barda kontroluje zachowanie istot, może nakazać im proste czynność. Poszczególne Istoty w zależności od swojej inteligencji mogą wykonać rzut obrony na SW jednak jest on zależny od wcześniejszego testu barda, stopień trudności określa MG, czy bardziej inteligentne istoty tym łatwiejszy test.
Pojedynczy barda może wykonywać daną pieśń k4 godzin każda następna godzina kosztuje go Test WT, niezależnie od niego jednak po K 12 godzinach bard za przedłużenie pieśni zaczyna płacić Punktami Życia.


* Pieśń Słońca
Poziom: 2
Czas śpiewania lub grania : 10 runda
Czas trwania: nieistotny,około k6 godzin
Działa na jedną istotę lub grupę, wykorzystując CP lub SW barda wpływa na psychikę danej istoty, wprowadzając ją w pozytywny, przyjemny stan. Wzbudza pozytywne skojarzenia.
Pieśń może wpłynąć na ocenę osoby barda, przez daną istotę, która patrzy na niego przychylniejszym okiem.  +10 do OGŁ i CP dla śpiewającego.

Przy użyciu tej pieśni bard może usunąć PO( Punkty Obłędu) danej istoty lecz, nie jest wstanie uleczyć danej choroby psychicznej, może jednak osłabić symptomy, czy też uspokoić objawy. Bard wykonuje test SW o trudności ustalony prze z MG, w zależności o ciężkości choroby psychicznej. Następnie istota wykonuje test SW, który musi się jej nie powieść by mogło nastąpić uleczanie Punktów Obłędu. Pojedyncza pieśń leczy k3 Punkty Obłędu.
Bard może wykonywać daną pieśń dla danej istoty 3 razy dziennie, po przekroczeniu tego limitu, barda poważnie może rozboleć głowa.

Arcanum tertium
Trzeciego wtajemniczenia
Panowanie nad zwierzętami
Poziom: 3
Czas śpiewania: 4 tury
Czas trwania: 10 tur
Pozwala panować nad zwierzętami w zasięgu wzroku. Bard może zmusić zwierzęta do wykonywania prostych poleceń, w tym do walki.

 

Strefa ochrony - jaka szkoda że mój bard nie znał tej pieśni gdy rozszarpywały go wampiry ...

Poziom: 3
Czas śpiewania: 3 tury
Czas trwania: 5 tur
Tworzy strefę ochronną o średnicy 5m, do której nie mogą wchodzić istoty złe i chaotyczne, demony i ożywieńcy. Zmuszeni (np. magią) muszą wykonać test magii, wchodząc do strefy. Nieudany oznacza, że tracą 1 Żyw. Każda taka istota, która znajduje się wewnątrz strefy, odnosi w każdej tercji obrażenia równe 2 Żyw.

Uzdrawianie
Poziom 3
Czas śpiewania: 10 tur
Czas działania: nieistotny, lub 6 godzin
Pieśń działa na jedną, chorą istotę. Bard używa niemodyfikowanej CP (bez podwajania). Jeśli test się powiedzie, osoba do której skierowana była pieśń może wykonać test choroby (+10). Jeśli będzie on udany, choroba (nawet magiczna, lub nieuleczalna) zostaje przezwyciężona, i rozpoczyna się normalny powrót do zdrowia. Uwaga: pieśń nie wpływa na trucizny, ani na rany. Nie można nią leczyć chorób psychicznych (choć jej wersja, po udanym teście podwojonej CP uwalnia słuchaczy od dolegliwości psychicznych na 6 godzin).

*Pieśń Przewodnia
Poziom: 3
Czas śpiewania lub grania : 1 runda (10s)by zacząć
Czas trwania: specjalny, tak długo jak bard pragnie kontrolować grupę

Działa na grupę K 100 istot, wykorzystując CP lub SW barda kontroluje zachowanie istot, może nakazać im proste czynność. Bard może wpływać na emocje grupy po przez odpowiednie formowanie słów lub melodii.  Poszczególne Istoty w zależności od swojej inteligencji mogą wykonać rzut obrony na SW jednak jest on zależny od wcześniejszego testu barda, stopień trudności określa MG, czy bardziej inteligentne istoty tym łatwiejszy test.
Pojedynczy barda może wykonywać daną pieśń k4 godzin każda następna godzina kosztuje go Test WT, niezależnie od niego jednak po K 12 godzinach bard za przedłużenie pieśni zaczyna płacić Punktami Życia.


* Pieśń Słoneczna
Poziom: 3
Czas śpiewania lub grania : 10 runda
Czas trwania: nieistotny, około k6 godzin
Działa na jedną istotę, wykorzystując CP lub SW barda wpływa na psychikę danej istoty, wprowadzając ją w pozytywny, przyjemny stan. Wzbudza pozytywne skojarzenia.
Pieśń może wpłynąć na ocenę osoby barda, przez daną istotę, która patrzy na niego przychylniejszym okiem. +10 do OGŁ i CP dla śpiewającego.

Przy użyciu tej pieśni może leczyć psychikę danej pojedynczej istoty. Bard wykonuje test SW o trudności ustalony prze z MG, w zależności o ciężkości choroby psychicznej. Następnie istota wykonuje test ½ SW, który musi się jej nie powieść by mogło nastąpić uleczanie Punktów Obłędu. Pojedyncza pieśń leczy k6 Punkty Obłędu, może leczyć choroby psychiczne.
Bard może wykonywać daną pieśń dla danej istoty 3 razy dziennie, po przekroczeniu tego limitu w najlepszej wersji zarówno bard jaki chory będą przez kilka godzin cierpieć na ból głowy, w najgorszej, choroba psychiczna chorego może się pogłębić.



*Arcanum Magisterium*

Wtajemniczenia Mistrzowskiego

* Mistrzowska Pieśń Przewodnia  
Poziom: mistrzowski
Czas śpiewania lub grania : 1 runda (10s)by zacząć
Czas trwania: specjalny, tak długo jak bard pragnie kontrolować grupę

Działa na grupę do 1000 istot, wykorzystując CP lub SW barda kontroluje zachowanie istot, może nakazać im proste czynność. Stopień trudności testy dla barda określa MG w zależności od ilości grupy i odległości w której słyszany jest  bard. Bard może wpływać na emocje grupy po przez odpowiednie formowanie słów lub melodii.  Poszczególne Istoty w zależności od swojej inteligencji mogą wykonać rzut obrony na SW jednak jest on zależny od wcześniejszego testu barda,  jego poziomu i  stopień trudności określa MG, czy bardziej inteligentne istoty tym łatwiejszy test. MG może wykonać pojedynczy test dla całej grupy. Muzyka to wibracje i energia przenoszona w przestrzeni, poziom mistrzowski pozwala opanować grupę nawet jeśli nie wszystkie istoty są w zasięgu głosu barda.
Pojedynczy barda może wykonywać daną pieśń k10 godzin każda następna godzina kosztuje go Test WT, niezależnie od niego jednak po 2 x K 20 godzinach bard za przedłużenie pieśni zaczyna płacić Punktami Życia.





*Mistrzowska Pieśń Słoneczna
Poziom: mistrzowski
Czas śpiewania lub grania : 10 runda
Czas trwania: nieistotny, około k6 godzin


Działa na grupę istotę, wykorzystując CP lub SW barda wpływa na psychikę danej grupy, wprowadzając ją w pozytywny, przyjemny stan. Wzbudza pozytywne skojarzenia.
Pieśń może wpłynąć na ocenę osoby barda, przez daną grupę, która patrzy na niego przychylniejszym okiem.

Przy użyciu tej pieśni może leczyć psychikę istoty lub grupy do k 100 istot lub pomóc jej wyzwolić się z innego zaklęcia mającego na celu wpływ psychiczny. Bard wykonuje test SW o trudności ustalony prze z MG, w zależności o ciężkości zaburzeń psychicznej, może zwiększyć swoje szanse przedłużając śpiew ponad 6rund , o ile w tym czasie nic go nie zabije. Jednak pieśni nie można wykonywać dłużej niż 10 rund. Jeżeli test barda jest udany , grupa nie musi wykonywać testu na SW, automatycznie został uleczona lub wyzwolona spod działania innego wpływu psychicznego. Pojedyncza pieśń leczy k10 Punkty Obłędu każdej istoty w grupie.

Bard może wykonywać daną pieśń do 3 razy dziennie, po przekroczeniu limitu czasowego lu ilościowego, bard ma 50% szans na zdobycie k6 PO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz